OurVacationInThailand.reismee.nl

Na de Speedboot en de Jetski's

Na de speedboot en de Jetski’s doen we het vandaag op scooters! Lekker scheuren over het eiland en wat hebben we veel gezien en teveel foto’s gemaakt om uit te kiezen. De eerste meters zijn voor iedereen spannend, links rijden en wat doet en kan die scooter. Want het zijn eigenlijk geen scooters maar 125cc motoren. Maar al snel heeft iedereen door dat het makkelijk te besturen dingetjes zijn en zijn we lekker op weg. Omdat we een rustig tempo rijden kun je veel om je heen kijken en zie heel bijzondere dingen onderweg, eetkraampjes in de middle of nowhere, golfplaten huisjes, prachtige villa’s, en toch ook wel veel viezigheid, af en toe even uitwijken voor een zwerfhond maar verder rijdt alles op rolletjes. Zodra we de bergen in rijden merken we al snel dat het daar een stuk koeler is, niet erg hoor want 25 graden is ook nog steeds erg lekker. Onze eerste stop is een Viewpoint, er zijn er veel op het eiland dus moesten we er minimaal 1 bezoeken. Het was jammer dat het in de ochtend behoorlijk bewolkt was, de eiland bewoners hopen dan ook dat dit betekend dat de regentijd eraan komt want ze hebben al maanden geen druppel gehad en er heerst dan ook een water tekort op het eiland. Maar dat hadden we bij de waterval, met bijna geen water ;-)) ook al gezien.

De volgende stop lijdt ons verder door de bergen, waar het overigens, ondanks de droogte, nog steeds groen is, waarschijnlijk heeft de hoge luchtvochtigheid daaraan bij gedragen, en we komen steeds hoger. Uiteindelijk arriveren we bij Tanim Magic Garden. Een prachtige, of misschien beter ‘magische’ beeldentuin. Dan valt de eerste regenbui, maar na een bak koffie is het weer droog en rijden we verder van het groene binnenland naar het drukke strand van Lamai. Daar staan HinTa en HinYai (Grootvader en Grootmoeder) namelijk, 2 rotspartijen die, met wat (veel) fantasie op een piemel en een vagina. We hebben het voor waarheid aangenomen. Aan het stand hebben we heerlijk gegeten, natuurlijk Thaifood! Ik hou d’r van!! Overigens geloof ik toch dat ik ergens iets Thais in me hebben. De Thai houden namelijk vooral van slapen en eten. Hahahaha

Na deze heerlijk lunch rijden we terug maar stoppen onderweg nog bij de Magic Alambic Rum-Distillery. Maar helaas we zitten buiten het seizoen, er zijn geen suikerstengels en dus wordt er geen rum gestookt. Bummer!!! Maar gelukkig konden we nog wel een glaasje proeven,……. Jakkes, dat was vie…. niet lekker, en dat vond iedereen! Maar al met al een heerlijk dagje scooteren!

Na het scooteren kwam de taxi. ;-) (ja we hebben echt alle vervoersmiddelen gehad)

In Fisherman’s Villages is er op vrijdag een Night Bazar. Veel eetkraampjes en nog meer souvenirskraampjes. Gezellig druk en zeker bij de eetkraampjes ruik je de lekkerste luchten, maar de Thai eten nou eenmaal andere dingen dan wij. Hahaha, jaja Yanick en ik hebben het gedaan!! We hebben gefrituurde insecten gegeten, oke Yanick 2 en ik maar 1tje, maar toch,…. we hebben het gedaan. En het was LEKKER!! Crispy en een beetje zout, heel goed te doen. Voor het echte eten hebben we toch maar een restaurant gezocht, en weer hebben we heerlijk gegeten, die Thai kunnen echt wel koken.

Ries

Hoi Claudia, dat is weer eens wat anders dan op een Hogeschool Rotterdam scooter door Rotjeknor tuffen????!
En stoer hoor, insecten eten, maar ik had van jou niet anders verwacht???? Heel veel plezier!!!