OurVacationInThailand.reismee.nl

Kilometers maken

Ook vandaag staat er weer een flinke rit op het programma met onderweg wat leuke stops.

We staan dus vroeg op en zijn al snel onderweg. Vandaag dus geen uitgebreid ontbijt maar een bakkie yoghurt in de auto. (Dat viel wel ff tegen ;-))

Als eerste rijden we richting het hoogste berg van Thailand ‘Doi Inthanon’ gelegen in het gelijknamige national park. Eenmaal boven blijkt het werkelijk prachtig te zijn, op de hoogte is de jungle ‘Cloud-Forest’ geworden, wat betekend dat er altijd mist tussen de bomen hangt. Naast dat dat werkelijk betoverend is, is het er ook fuc,……. ontzettend koud!! 8 graden om precies te zijn, lopen we daar in korte broek en topjes, pfffff hebben wij weer. Hahahahaha

Daarna de lange rit naar Sukhothai, als we van de berg af zijn gaat het allemaal lekker vlot op de bochtige wegen van Thailand. Af en toe ff wat langzamer verkeer inhalen en genieten wat het uitzicht.

Rond 12 uur stoppen we om wat te eten te halen bij een 7/eleven, deze keer geen uitgebreide lunch want moeten nog kilometers maken en willen niet weer in het donker aan komen.(Tis hier overigens om 6 uur in de ochtend licht en 6 uur in de avond donker) Terwijl de rest zich buigt over broodjes, tosti’s, chocolaatjes enzo, besluit ik naar de naast gelegen markt te lopen om wat te eten. Ik koop er gebakken bananen, erg lekker, iets van vlees in een krokant jasje, ook lekker, en… gefrituurde made of meelwormen. Ik ben er nog niet achter. (zie video Beestjes eten 2; laat een reactie achter als je weet wat het is) hoe dan ook, het was droog, maar niet vies. Later heb ik nog een 2e geprobeerd met een chilisausje, dat was al beter. Ik had van te voren gezegd dat ik dat heel graag wilde proberen als ik in de gelegenheid was. Dus die kan van de bucket-list af.

Rond half 4 komen we aan bij Thai Thai Sukhothai Resort, prachtig en sereen resort en van alle gemakken voorzien, ontbijt, laundry-service, massage-service, fiets verhuur, ontzettend aardige dames die je met werkelijk alles willen helpen, zelfs zware koffers sjouwen, …… behalve het zwembad (de reden waarom we dit geboekt hadden), die is ….. jawel je raad het al ‘under construction’.

Goed, niet getreurd, op advies van 1 van de aardige dames zitten we al snel op een huurfietsen om de zonsondergang in het national park van Sukhothai te bewonderen. In dit park weinig bomen en bossen, maar wel heel veel Boeddha en tempels. De zonsondergang was magisch. Vanuit onze positie zakt de zon weg achter het hoofd van een grote Boeddha wat prachte plaatjes oplevert.

Daarna ge dinert bij een restaurant dat ons door weer een andere aardige dames was aan geraden. En het was idd heerlijk. Nu naar bed en morgen weer op de fiets om het park bij daglicht verder te bekijken. Ik ben vooral benieuwd naar Wat Si Chum. En tempel met een enorme Boeddha van goud.

Slaap lekker.

jan en wil

wauw wat een schiterende reis ,de reis van jullie leven .
mooie fotoos en gezellige mensen
wij genieten weer met jullie mee