OurVacationInThailand.reismee.nl

Chiang Mai

Vandaag bezoeken en ontdekken we iets meer van Chiang Mai. Chiang Mai heeft een echte oude binnenstad met een stadmuur er omheen. Natuurlijk bezoeken we tempels, de twee die volgens de reisgidsen het mooist zijn. Dus gepakt en gezakt met extra kleding, niet tegen de kou maar in korte broek en met blote schouders kom je als vrouw geen tempel in, voor de mannen geldt eigen alleen dat ze korte mouwen moeten dragen. (Ruik ik hier sekse discriminatie? Mmmmm, mss Sylvana Simons ns vragen!

Tongue Out
hahahah)

Eerlijk, het maakt ons echt niet uit, 'slands wijs, 'slands eer. Dus volledig bedekt bezoeken we de tempels. En das best indrukwekkend, we kijken wat rond. Tis allemaal goud wat er blinkt, prachtig. Ook willen we aan een stukje cultuur meedoen en kopen voor 10 bath(25 eurocent) een stukje bladgoud en leggen dat op het beeld dat bij ons geboortejaar hoort. Voor mij is dat het jaar van de Geit, voor Aster het jaar van de Aap. Verder wandelen we wat door de binnenstad, tis erg warm maar we zoeken voornamelijk de schaduwkant van de straten op en dan is, met name voor mij, nog net te doen. Er zijn veel souvenirwinkels die eigenlijk allemaal het zelfde verkopen, en nog meer winkels/tentjes waar je eten kunt kopen, en natuurlijk massagesalons.

De middag bestaat uit een bezoek aan nog een waterval, met meer water dan in Koh Samui want hier is het regenseizoen al geweest, en aan de Wat Phra That Doi Sethup. Een tempel bovenop de berg Doi Sethup. Na het beklimmen van meer 300 traptrede belanden we in een andere wereld, door de luidsprekers schalt het gezang van een vals zingende monnik, maar toch klinkt het rustgeven, Het uitzicht van af de berg is werkelijk prachtig, tot aan de horizon overzie je Chiang Mai. Naar mate we meer in het midden van de het complex komen komt er ook steeds meer goud. Oog verblindend.

Ook hebben we een kaarsje gebrand vandaag in deze toch wel magische omgeving, het is tenslotte 31 oktober. We denken aan je en missen je nog altijd.

Na iets minder medewerking van ons navigatie systeem vinden we uiteindelijk met GoogleMaps toch ons onderkomende voor de nacht. Chotana Villa Hotel. Dat ligt in een niet toeristisch gedeelte in het noord van Chiang Mai. En als we er dan op uit trekking voor het diner merken we dat gelijk. Er zijn geen ‘restaurants’ alleen maar eettentjes langs de weg met exotisch uitziende gerechten met vlees of vis maar negens is een koelkast te bekennen. We willen het echt wel proberen maar hebben er ook echt geen zin in om met diarree verder te reizen, we dus bestellen een pizza bij de pizzahut. De locals genieten wel volop van de gerechten uit de eettentjes en rijden af en aan met hun scooters, maar of onze aan hygiëne gewende Europese magen daar ook tegen kunnen,…. denk het niet. Welterusten.

Deze blog schrijf ik vroeg in de ochtend als iedereen nog slaapt, en vanuit de ontbijtruimte heb ik een heel inspirerend uitzicht. Ik ben klaar voor deze nieuwe dag, Pai here we come!

Wendy

Leuk om al die verhalen te lezen zeg..... ik hoor het je gewoon zeggen!! Hihi!!
Geniet nog maar lekker!

Anneke

Boeiende verhalen hoor! Ik geniet er van.