OurVacationInThailand.reismee.nl

Tis even wennen

Tis even wennen als we zaterdagochtend(29 okt) opstaan, het regen en de lucht is donker grijs. Het regenseizoen in Koh Samui is duidelijk begonnen. Maar naast dat je er nat van wordt als je er in loopt merk je er verder niks van, de temperatuur is nog steeds goed. En even na negen uur zitten we, zoals elke ochtend de laatste week, met z’n alle aan een heerlijk ontbijt. Ons laatste ontbijt op Koh Samui. Morgenochtend vertrekken we al vroeg. We maken en dan ook maar een lazy saterday van. Als de regen even ophoud stappen As en ik toch nog even op de scooter en rijden op ons gemak vanaf ons resort in het zuiden van Koh Samui langs de westkust richting het noorden. Onderweg bezoeken we wat tempels. Of zijn het begraafplaatsen? Naast elke tempel die we bezoeken zien we elke keer een huisje met een lange schoorsteenpijp en met een voordeur die verdacht veel op die van een grote oven lijkt. Mmm, en we staan er gewoon naast,…. maar niet teveel over nadenken. ;-) De middag besteden we aan een beetje opruimen, alvast inpakken en natuurlijk laten we ons nog een laatste keer masseren door vakkundige Thaise handen. Heerlijk. Volledig relaxed zijn we klaar voor het 2e deel van onze reis.

Tis even wennen om zo vroeg op te staan op een zondagmorgen, maar om kwart over4 zitten we met z’n alle in de taxi richting het vliegveld. Tis gewoon nog donker! Vanaf het gezellige en heerlijk tropisch aandoende vliegveld van Koh Samui zijn we om een uurtje of 7 alweer op het grote en drukke vliegveld van Bangkok. Dan begint het grote afscheid nemen, eerst van Han Wil en de kinderen, zij worden opgehaald, maar gelukkig is dat afscheid niet voor lang. Over 10 dagen zien we ze weer in Bangkok. Toen waren en nog 5. Dan een bezoek aan een medisch centrum op de vluchthaven, Marcel heeft eerder deze week met snorkelen z’n voet open gehaald aan het koraalrif en dat zit nu behoorlijk te ontsteken en ziet er slecht uit. De wonden wordt door een toch zo vriendelijk uitziende nurse schoon geschraapt (AUW!!!!!) en verbonden en met het advies om elke dag te verschonen en een antibiotica kuur zijn we weer op weg. Daarna nemen we afscheid van Ed, hij vliegt weer terug naar Nederland. Toen waren er nog 4. En na lang wachten zitten we dan, rond kwart over 1, eindelijk in het vliegtuig naar Chiang Mai. Tis maar een uurtje vliegen, dus even later staan we alweer bij de autoverhuur op het vliegveld van Chiang Mai. Een heule grote Toyota Fortuner met Navigatie is onze grote steun en toeverlaat de komende 10 dagen.

Tis even wennen voor Aster, links rijden, stuur rechts, knipperlicht rechts, ruitenwissers links(dus als je onze ruitenwissers ziet gaan betekend dat we links of rechtsaf willen gaan, hahaha,) maar algauw heeft ze de slag te pakken en rijdt ons op advies van de navigatie in 1 keer naar het Baankaew Guesthouse. Simpel, maar schoon en met heerlijke bedden. Veel tijd om te rusten is er niet want vanavond staat de bekende Night Bazar van Chiang Mai op het programma. We hebben bewust al ons verblijf in de buurt van de bazaar gepland maar vragen voor de zekerheid aan de eigenaar waar we moeten zijn. Met de route beschrijving van de eigenaar in de hand vertrekken we vol goede zin, ter plaatse valt het toch allemaal een beetje tegen. Tis niet wat we er van verwacht hadden, maar goed we hebben er toch lekker gegeten en een B52 en een Screwdriver tot ons genomen. Eind goed al goed,……. toch?! Wat denk je…… komt Aster, er bij terug komst in ons guesthouse achter dat we niet op de juiste night bazar zijn geweest. Whahaha, hebben wij weer. T was een vermoeiende dag,

Welterusten allemaal,…. uit de grond van m’n hart, wat hebben we het toch ontzettend goed.

Nicole, Mastendol

Wat heerlijk om op afstand met jullie mee te reizen. Leuke verhalen ook. Mijn 'zin' om te gaan wordt met de dag groter. Beterschap voor Marcel!